نخستین جشنواره «هنر شهر» به میزبانی کاشان برگزار می‌شود 
کد خبر: 4189474
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
در راستای آموزش شهروندی

نخستین جشنواره «هنر شهر» به میزبانی کاشان برگزار می‌شود 

نخستین جشنواره آموزش شهروندی با عنوان «هنر شهر» و در راستای رشد فرهنگ شهرنشینی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

شهروندی و شهرنشینیبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، جشنواره «هنر شهر» با هدف آموزش و آگاهی شهروندان از حقوق و تکالیف متقابل خود نسبت به مدیریت شهری و با محوریت هنرمندان و دانش‌آموزان به میزبانی کاشان برگزار می‌شود. 

استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنر به‌مثابه تأثیرگذارترین ابزار ارتباطی در شکل‌گیری فرایند آموزش شهروندی و آگاهی‌بخشی بین شهروندان و مدیریت شهری، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر شده است.

از موضوعات جشنواره «هنر شهر» که با مباحث نهاد شهرداری مرتبط است، می‌توان به آتش‌نشانی، پسماند و بازیافت، شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی، حفظ و توسعه فضای سبز و پارک‌ها، استفاده صحیح و مناسب از حمل و نقل عمومی و فرهنگ ترافیک اشاره کرد که در قالب رقابت در رشته‌های نقاشی دیواری، گرافیک، کاریکاتور و عکاسی اجرا می‌شود. 

بخش دانش‌آموزی به‌صورت مجزا در رشته‌های تصویرسازی، عکاسی، گرافیک، تولیدات رسانه‌ای و پرفورمنس برگزار و داوری خواهد شد و آثار ارائه‌شده بعد از داوری در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

هنرمندان تا ۱۲ بهمن‌ و دانش‌آموزان تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند، ضمن اینکه نخستین جشنواره «هنر شهر» افزون بر رقابت با برگزاری سلسله‌نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با راهبری استادان برجسته همراه خواهد بود که ایجاد نگاه تعاملی میان مدیران شهری و شهروندان از دریچه هنر از رسالت‌های این جشنواره است.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای معراج وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای رشد فرهنگ شهرنشینی به برگزاری نخستین جشنواره آموزش شهروندی با عنوان «هنر شهر» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان اقدام کرده است.

انتهای پیام
captcha